Sözden Öte | 21 Şubat 2015 | Türkiye'de Din Söylemleri

  • Klasik İslam düşüncesinde farklı söylemler neler?
  • Kabile referanslı tepkisel din söylemi, yani haricilik nasıl açıklanabilir?
  • Akılcı ve reyci din söylemi nedir?
  • Gelenekçi ve muhafazakâr din söylemi hangi dinamiklerden güç alıyor?
  • Siyasi karizmatik liderci din söylemi yani Şiilik hakkında az bilinen gerçekler neler?
  • Türkiye’deki din söylemleri hangi özelliklere sahip?
  • Türk-İslam sentezi hangi kaynaklardan besleniyor?
  • Cemaatler ve tarikatler dini hayatın neresinde?

2 yorum:

  1. Mezheplerin çokluğunun bir sorun olmadığı dillendirildi.Katılmıyorum çünkü bir başkasının mezhebi benim kellemin gitmesini mübah görebiliyor. bunun örnekleri günümüzde yaşanıyor. o nedenle bu dinin doğrusunu Diyanet ortaya koyacak adam gibi bizlerde ona güvenip inanacağız. neden dinde uzmanlaşmamışların da söz sahibi olmasına izin veriliyor. bu nedenle yakında birbirimizi yeriz galiba. Fazla uzatmak istemiyorum ama konuşmalarda bazen çelişkiler yakalıyorum kendimce bunlara dikkat edilmesi gerekir.

    YanıtlaSil
  2. Kuranın, aklımızın çok çeşitli -çok farklı üretimler gerçekleştirilebileceği bir metin olarak indirildiği hocam tarafından dillendirildi. Ancak mesela Mustafa hocamında çeşitli meallerle ilgili sohbetinde her kafası esen bir meal yazıyor kendi yorumlarını meale ekleyip din gibi bunların sunulduğu gerçeğini dillendirmesini göz önüne aldığımızda sanki yukarıdaki cümle yani farklı üretimler hususu bu söylemle çelişiyor gibi geldi bana. Buradan biz dinleyiciler neyi anlamalıyız. Tüm yorumların-üretimlerin ayrı ayrı doğrular olduğunu mu? ozaman başka sorunlar cıkmıyor mu? e posta adresime cevap bekliyorum bu konuda.

    YanıtlaSil